torsdag 13. desember 2012

Separator'n for november

.
1. plass.


"Pikene". Foto: Arne Opdal

Brita skulle i høst ha et kurs om livskvalitet (Livets kunst) oppe i Yttervika. Jeg skulle lage noe på dette til Lokalavisa. Å ta bilder til artikkelen var og ble en fryd. Ikke vanskelig å få til fine bilder av to så blide, fotogene jenter, med en slik bakgrunn. Hagen i Yttervika er topp hva fotografering angår.


2. plass:
"Storm". Foto: Arne Opdal
Å ta gode naturbilder er ikke så enkelt bestandig. Synes jeg. Spesielt når man er lågt i terrenget og ikke får noen dybde i fotografiet. Da jeg var ute på trimtur denne dagen - var det helt stille. Denne stormen blant bjørkene er derfor framprovosert ved å gi kameraet en kjapp rystelse. Det går an med håndholdt kamera, men er det er enklest å få full kontroll over rystelsene viss kameraet står på et stativ. Da går det an å gi stativet en "kakk", mens kameraet er innstilt på lang lukkertid.


3. plass:
"Overhodet". Foto: Brit Irene Grønnesby:
Det mislykka bildet vart resultat av fotografering av tv-skjermen på nyttårsaften (for dårlig utstyr og for lat til å "jakte" på nyttårsraketter)! Da jeg skulle kikke på nyttårsbildene - såg jeg et godt dobbeltbilde: av Garden - og Kongen. Og tittelen sa seg sjøl; Overhodet.

 Antatt:
"Dis over Beitstadsundet". Foto: Hugo Bulling

-Når man er mye ved - og på sjøen mesteparten av året, blir mange motivvalg derifra.
Dette bildet ble tatt midt på dagen den 1. november 2011 fra fjære ved båtplassen min, og er et avmange bilder fra samme "standplass".


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar